MENU
X

Handelsbetingelser

Disse er de gældende handelsbetingelser for ilskob.dk Det er ilskøb A/S CVR.: 15527439 der ejer og driver ilskob.dk. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med ilskob.dk indgås aftaler på dansk.

Betaling

Du kan betale med Dankort/VISA-Dankort, mastercard. Betalingen gennemføres via Bamboa-betalingsløsning.Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Bambora.

Beløbet debiteres, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.


Du vil herefter modtage varen i løbet af ca. 2-4 hverdage hvis ikke andet er aftalt.

Der opkræves ikke gebyr ved betaling med private Dankort, Visa-Dankort eller MasterCard på ilskob.dk. Der kan derimod opkræves gebyr ved betaling med firmakort.

Ordrebekræftelse og faktura

Umiddelbart efter du har afgivet din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail du har angivet i tjek-ud-forløbet. Ordrebekræftelsen indeholder et ordrenummer samt oplysninger om din ordre, samt dine leverings- og faktureringsoplysninger. Hvis du opdager fejl på din ordre, bedes du kontakte os hurtigst muligt.

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til webshop@ilskob.dk.

Fakturaen for dit køb vil blive send til din mailadresse. Du bedes beholde denne faktura, da den er dit bevis for dit køb og gælder ligeledes som reklamationsbevis. Hvis intet andet er angivet er der 6 mdr. garanti og 18 mdr. reklamationsret på produktet.(24 mdr ialt.)

Afhentning

Ved afhentning sker det fra vores butik:

 

ilskøb Hvidevarer

Industrivænget 7-9

3400 Hillerød

 

Telefon: 48 26 07 35

Mail: webshop@ilskob.dk

Levering

Vi leverer til alle brofaste øer i Danmark. Ved levering til ikke brofaste øer bedes i kontakte butikken for pris på levering.

Ved alle bestillinger vil vi kontakte dig indeleveringen, når vi har modtaget din ordre.

Vi levere IKKE til Færøerne, Grønland eller udlandet.

Ved køb af varer (såsom el-småting), som kan leveres med almindelig omdeling, vil vi prøve at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 12:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12:00 bliver somudgangspunkt først afsendt dagen efter. Vi sørger for levering med GLS (med mindre andet angives).

Ved køb af større varer (såsom hvidevarer) som kræver fragtmand, vil vi kontakte dig inden for 24 timer for at aftale nærmere vedrørende levering af din(e) vare(r). Leveringstiden er som udgangspunkt inden for 1-3 hverdage, * men der kan forekomme rest ordre fra producenten. Du vil efter ordre afgivelse blive kontaktet herom.

Rettidig levering forudsætter at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender vi naturligvis en ny leverance uden beregning.

Betingelser for levering

Vi leverer varerne, sætter dem på den ønskede plads og fjerner evt. emballage. Vurderer vores montør, at der kan være risiko for evt. skader i forbindelse med ind- eller opbæringen, vil dette blive oplyst ved ankomsten. Vi beder dig venligst sikre "transportvejen" gennem dit hjem og uhindret adgang til installationsstedet. Evt. ekstraarbejde aftales med montøren.

Levering af varen uden modtager er hjemme:

Hvis du gerne vil have, at vores fragtmand stiller varen på din adresse, når du ikke er hjemme, kan du angive dette i forbindelse med ordreafgivelsen. Må varen stilles vil i så fald være på eget ansvar iht. Tyveri og evt. transportskader.

 

Montering ifm. levering

Såfremt du ønsker at vi skal montere dine nye hvidevarer, bedes du kontrollere at din bestående el og vvs installation er lovligt udført. Vi monterer til den eksisterende installation og benytter de installationsdele der medfølger produktet. Vores montør forsøger at løse alle problemer på stedet. Vurderer vores montør at det ikke kan udføres, vil dette blive oplyst ved ankomsten. Evt. ekstra arbejde eller køb af ekstra materialer aftales med montøren.

 

Komfur, Ovn og Kogeplader leveres typisk UDEN ledning.
- Ledning kan tilkøbes for ca. 150 kr.

 

 

EL: Montøren installerer til lovlig bestående elinstallationer. Montøren monterer i eldåser og stikkontakter. 

Montøren monterer ikke i kronmuffer uden for box. Montøren monterer ikke kontakter. Montøren monterer ikke med løse forlængerledninger. Montøren installerer ikke til ulovlige elinstallationer. Dvs. at eldåser og stikkontakter skal være funktionsdygtige og intakte.

Vand: Montøren monterer slange på maskinen, hvis den ikke er monteret fra producenten. Montøren tilslutter slange til bestående lovlig VVS installation. Dvs. Let tilgængelig og fuld funktionsdygtig vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på 1/2" eller 3/4".  Montøren monterer ikke rør og hane. Montøren monterer ikke tilløbsslanger med spændebånd.

Afløb: Montøren monterer slange på maskinen, hvis den ikke er monteret fra producenten. Montøren sætter i afløbsrør eller monterer på afløb. Montøren udskifter ikke afløbsrør eller dele heraf.

Aftræk: Montøren monterer din aftræksslange til maskinen. Montøren laver ikke hul i væg eller loft til aftræksslange.

Kort Generelt: Montøren fjerner emballagen. Montøren finder brugsanvisningen frem.  Montøren fjerner ikke skabe. Montøren monterer ikke haner og afløb. Montøren forlænger ikke tilløbs-/afløbsslange (I nogle tilfælde kan det tilkøbes hos montøren). Montøren borer ikke huller i skabe eller vægge. Montøren saver ikke hul/udskæring i bordplader. Montøren monterer ikke køkkenlåge på integrerbare produkter (Kan tilkøbes - trælågemontering). Montøren modificerer ikke køkkenskabe/skabe. Montøren tilslutter ikke til gas. Montøren må i henhold til arbejdsmiljøloven ikke løfte på varen.

 

Brugt retur

Du kan også indgå aftale om at vi skal bortskaffe dine brugte hvidevarer. Ønsker du at vi skal fjerne det brugte, bedes du angive dette på den pågældende vare, ved bestillingen.

Har du derfor bestilt:

Kantstenslevering: skal den gamle vare være afmonteret og sat uden for, så chaufføren kan tage den med.
Servicelevering med Indbæring: skal den gamle vare være afmonteret og stå i samme rum, hvor du ønsker, at den nye vare skal placeres.
Montering: vil montøren afmontere den gamle vare for dig, inden han monterer den nye.

 

Transportskader:

Det er ALTID modtageren der skal reklamere.
Det er dit ansvar at kvittere for at varen er i orden på det tidspunkt du har overtaget den.
Også selvom fragtmanden har travlt.


Inden underskriften sættes, skal du sikre dig følgende.
Kontrollér straks ved modtagelsen, om emballagen er intakt, samt antallet af colli stemmer.
Er der tegn på fragtskade skal dette påføres fragtbrevet.

Ved enhver synlig skade skal dette anmeldes omgående og fragtmanden skal tage varerne med retur, medmindre andet aftales med ilskøb.
Kontakt da ilskøb Hvidevarer på Tlf. 48 26 07 35 hurtigst muligt, du vil herefter modtage en ny levering, omkostningsfrit.


Ved transportskade skal du omgående henvende dig til transportøren samt til ilskøb Hvidevarer på Tlf. 48 26 07 35
Finder du skjulte fejl på varen, uden synlige tegn på emballagen, skal du omgående kontakte transportøren og anmelde dette.
Tag ALDRIG hvidevarer med fejl i brug, før du har været i kontakt med en servicemedarbejder, alt emballage SKAL gemmes som dokumentation for at der har været en skjult skade.

Bemærk!! Såfremt overstående ikke overholdes, er der ingen Mulighed for efterfølgende reklamation.

Reklamationsret

Der ydes reklamationsret iht. til købeloven, hvilket betyder du har 6 mdr. garanti og 18 mdr. reklamationsret. Dog yders der 4 års garanti, hvis en vare er købt med 2+2 = 4 års garantibevis. 2+2 års garantibevis er en forlængelse/udvidelse af den almindelig reklamationsret iht. Købeloven til 4 års garanti.

Det er dog en forudsætning, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtigbrug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse omgånde rettet til

ilskøb A/S
Industrivænget 7-9
3400 Hillerød
Telefon: 48 26 07 35
E-mail: webshop@ilskob.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse eller faktura.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og ilskøb A/S har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. E-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på vare bestilt på ilskob.dk, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis varens pris tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

- Ønsker du at bestilling en returlabel, som fremsendes pr. mail koster det 49 kr. på små pakker, så som elkdeler, kaffemaskiner mm.

- Ønsker du at bestille en retur kørsel af hvidevare, bedes du kontakte butikken for pris.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Produktinformation, billeder og priser på www.ilskob.dk

Vi tager forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, afgiftsændringer, udsolgte varer, restordrer, ikke fremkomne varer, tastefejl. Vi forbeholder os retten til at begrænse eller annullere ordrer.

Vi tager forbehold for fejl i produktbeskrivelsen samt af forkerte billeder på produkterne.