Generelle oplysninger

Ilskøb A/S
CVR nr.: 15527439
Industrivænget 7-9
WTC Office 3.02
3400 Hillerød

ilskob.dk
+45 48 26 07 35

 

Indledning

ilskob.dk er sælger. ilskøb er ansvarlige for aftalens opfyldelse, og er forbrugerens aftalepart. Du skal derfor rette henvendelse til ilskøb ved evt. brug af fortrydelsesretten og reklamationer. Din aftalepart vil fremgå gennem hele købsforløbet og også i ordrebekræftelsen.

Bemærk! Nærværende handelsbetingelser gælder kun handel på ilskob.dk. Returretten gælder derfor kun for køb på ilskob.dk. Har du handlet i en af kædens fysiske butikker, henviser vi til den enkelte i relation til dennes handelsbetingelser.

 

Betaling

På Ilskøb hvidevarers webshop kan du betale med:

  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • Mastercard

Betalingen gennemføres via Bamboa/Worldline-betalingsløsning. Bamboa krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Bamboa.

Der tages ikke gebyr ved private betaling på ilskob.dk. Der kan derimod opkræves gebyr ved betaling med firmakort og udlansk udstedte kort.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Ordrebekræftelse og faktura

Umiddelbart efter du har afgivet din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail, du har angivet i tjek-ud-forløbet. Ordrebekræftelsen indeholder et ordrenummer, oplysninger om din ordre, samt dine leverings- og faktureringsoplysninger. Derudover fremgår vores kontaktinformationerne.

Hvis du opdager fejl på din ordre, bedes du kontakte ilskøb hurtigst muligt.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du kontakte ilskøb, som behandler din ordre.

Fakturaen for dit køb vil blive sendt til den oplyste mailadresse ved bestillingen. Det anbefales, at du gemmer denne, da den er dit bevis for dit køb og gælder ligeledes i forhold til reklamationsretten jf. købeloven. 

 

Priser

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms og andre afgifter. Når du handler med ilskob.dk indgås aftaler på dansk og i henhold til den danske købelov.

Alle vores priser er dagspriser og opdateres løbende.

Prisen er ikke inklusiv ydelser som levering, indbæring, montering og bortskaffelse af et udtjent produkt.

 

Levering

Vi leverer til alle brofaste øer i Danmark. Ved levering til ikke brofaste øer, kan du kontakte os for at modtage et tilbud om leveringen.

Når vi har modtaget din ordre vil du hurtigst muligt blive kontaktet for at lave en aftale om leveringen.

Ydelser med priser kan ses nedenfor. Vær opmærksom på, at du foruden nedenstående priser automatisk vil blive opkrævet et engangsbeløb på 99 kr. for levering. Priserne gælder for ilskob.dk.

  • Levering til kantsten: 99 kr. (standardlevering – her opkræves ikke yderligere 99 kr. for levering)
  • + Levering til kantsten – SBS skab: 700 kr.
  • + Indkørsel og udpakning: 350 kr.
  • + Indbæring og udpakning – 2. mand: 750 kr.
  • + Indkørsel og montering: 600 kr.
  • + Indbæring og montering – 2 mand: 950 kr.
  • + Indbæring og montering af Amerikaner skab – 2 mand: 1800 kr. *
  • + Montering af køkkenlåge pr. låge: 500 kr.
  • + Dørvending pr. låge: 200 kr.
  • + Bortskaffelse af alm. hvidevarer : 200 kr.
  • + Bortskaffelse af Amerikanerskab: 500 kr. * (Kun i forbindelse med montering af nyt skab)
  • Forsendelse af små varer: 49 kr.
  • + Privatlevering med GLS

* Ved indbæring af amerikanerskabe kræves der typisk to personer. Derfor er priserne højere end ved almindelige hvidevarer.

Ved køb af små varer, som kan leveres med almindelig omdeling, vil forhandleren, som behandler din ordre, så vidt muligt efterstræbe at afsende ordrer indgået før kl. 12.00 samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12.00 bliver afsendt dagen efter. Dette gælder dog kun på hverdage. Vi sørger for levering med GLS.

Rettidig levering forudsætter at den lokale GLS omdeler overholder dag-til-dag-levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos pågældende postomdeler, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender forhandleren naturligvis en ny leverance uden beregning.

Ved køb af større varer såsom hvidevarer, som kræver fragtmand, vil vi kontakte dig inden for 24 timer for at aftale nærmere vedrørende levering af din(e) vare(r). Dette gælder dog kun i hverdagene.

 

Afhentning af varer ved Ilskøb hvidevarer

Du kan afhente dine varer hos

ilskøb Hvidevarer

Industrivænget 7-9

3400 Hillerød

 

Telefon: 48 26 07 35

Mail: salg@ilskob.dk

 

. Butikken kontakter dig, når varen er ankommet.

Ved afhentninger opfordrer vi kraftigt til, at du undersøger varen. Risikoen for varen overgår til dig, når du har fået varen udleveret, derfor er det også dit ansvar at få fragtet varen forsvarligt hjem. Ved afhentningen kan der ikke garanteres hjælp til læsning. I forbindelse med hvidevarer er det derfor en god idé at medbringe en person, der kan hjælpe dig.

Der må påregnes en leveringstid på 1-7 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 

Levering til kantsten

Ved levering til kantsten leveres produktet til nærmeste hoveddør i gadeplan, som kan tilgås med en sækkevogn. Bor du i etageejendom betyder det, at varen stilles på gaden udenfor. Ønsker du hjælp til at få varen båret op, kan du med fordel bestille “Indkørsel og udpakning” eller “Indbæring og udpakning – 2. mand”.

Du vil blive kontaktet for at aftale et tidsrum for leveringen.

Der må påregnes en leveringstid på 1-7 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 

Levering Indkørsel og udpakning

Ved leveringen indkørsel og udpakning, vil chaufføren køre dit produkt ind til det ønskede rum i dit hjem ved hjælp af en sækkevogn. Det anbefales derfor at gulvene er afdækket inden chaufføren ankommer til adressen. Hvis gulvet ikke er afdækket har kunden selv ansvaret ved evt. skader. Vi beder dig venligst sikre “transportvejen” gennem dit hjem. Bor du i etageejendom krævers der som udgangspunkt “Indbæring og udpakning – 2. mand”. Se pris i ovenstående skema.
 

Levering Indbæring og udpakning – 2. mand

Ved levering med indbæring og udpakning af 2 mand vil chaufførene bære dit produkt ind til det ønskede rum i dit hjem. Det anbefales at gulvene er afdækket inden chaufføren ankommer til adressen. Hvis gulvet ikke er afdækket har kunden selv ansvaret ved evt. skader. Vurderer vores montør, at der kan være risiko for evt. skader i forbindelse med ind- eller opbæringen, vil dette blive oplyst ved ankomsten. Vi beder dig venligst sikre “transportvejen” gennem dit hjem.

Du vil blive kontaktet for at aftale tidspunkt for leveringen.

Der må påregnes en leveringstid på 1-7 hverdage afhængig af det specifikke produkt.

Ved indkørsel og bortskaffelse af amerikanerskabe kræves der to personer. Derfor er priserne højere end ved almindelige hvidevarer.

 

Bortskaffelse af brugte hvidevarer

Du kan indgå aftale om, at chaufføren skal bortskaffe dine udtjente hvidevarer. Chaufføren tager produktet med retur og sørger for den miljørigtige bortskaffelse. Du skal selv afmontere produktet, dette er undtaget hvis du har bestilt montering af det nye produkt. Har du bestilt ydelsen i forbindelse med levering til kantsten, skal du selv sørge for at bære det ud til første tilgængelige hoveddør i gadeplan. Er ydelsen derimod bestilt med indbæring, tager chaufføren produktet med ned. Vi beder dig venligst sikre “transportvejen” gennem dit hjem.

Montering i forbindelse med levering

Såfremt du ønsker, at vi skal montere dine nye hvidevarer, bedes du kontrollere, at din bestående el- og VVS-installation er lovligt udført. Venligst kontroller at din vandhane/balofix kan åbnes og lukkes uden modstand af kalk mm. Vi monterer til den eksisterende installation uden udskiftning af slanger, ledninger, stik og benytter de installationsdele, der medfølger produktet. Vores montør forsøger at løse alle problemer på stedet. Vurderer montøren, at det ikke kan udføres, vil dette blive oplyst.

Du skal sørge for uhindret adgang til installationsstedet.

Du vil blive kontaktet af butikken hurtigst muligt efter ordreafgivelse for at aftale et tidsinterval for monteringen.
 

Ønsker du montering, gør vi opmærksom på følgende

Montørerne har som udgangspunkt ikke VVS-autorisation og kan derfor ikke udføre arbejde, der ligger inden for VVS-området. Så derfor er det vigtigt, at du sikrer, at dine forhold gør det muligt for montøren at udføre den bestilte montering. Er du i tvivl, så kontakt evt. butikken eller din egen VVS-leverandør. Såfremt monteringen ikke kan gennemføres pga. manglende, ulovlige, defekte, ikke tilgængelige installationer eller forkerte indbygningsmål til produktet, vil du blive faktureret for en forgæves montering, pris kan oplyses af butikken.

Følgende er generelt ikke omfattet af montering:

  • Vi tilbyder ikke montering af emhætter, det ville typisk udføres af en håndværker.
  • Boring af huller: Generelt kan montøren ikke bore huller i inventaret. Ved montering og tilslutning af indbygningsovne og kogeplader er selve udskæringen ikke omfattet af monteringen. Fugning og limning af kogeplader er heller ikke omfattet af monteringen.
  • Ved montering af integrerbare produkter er tilpasning og montering af låger ikke inkluderet, men kan tilkøbes (Montering af trælåger pr. låge)
  • Montering af gaskomfurer og gaskogeplader. Det er et lovkrav, at installation/tilslutning af gaskomfurer og gaskogeplader skal udføres af en autoriseret gas-og vandmester. ilskob.dk kan derfor desværre ikke tilbyde denne ydelse.

Ved installering af opvaske-, vaskemaskiner og tørretumblere skal du være opmærksom på nedenstående forbehold:

  • Montering foretages som udgangspunkt kun i gulvniveau. Ved søjlemontering skal der tilkøbes “Indbæring og udpakning – 2. mand”
  • Er varen med aquastop, skal vandhanen være hævet minimum 30 cm over gulv eller skabsbund.
  • Der skal være en fungerende vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på ½” eller ¾” (19 eller 24mm). Med fungerende vandhane menes der at vandhanen/balofixen skal være fri for kalk og kan frit uden bruge af værktøj åbnes og lukkes.
  • Der skal være fast afløbsrør til vask med en diameter på 30 mm eller mere.
  • Afløbstilslutning skal foretages minimum 60 cm og max 90 cm over gulvet.
  • Ved opvaskemaskine med aquastop skal der være et hul på 10 cm i diameter nederst på den side af skabet, der vender ind mod det rum, opvaskemaskinen skal stå.
  • Forlængelse af slanger udover de 1½ meter er ikke en del af monteringen, hertil skal anvendes en VVS-montør for egen regning.
  • Det kan være nødvendigt i forbindelse med monteringen at udskifte stik til 3- eller 5-benet stik. Dette er omfattet af monteringen.

 

Reklamationsret

Der ydes reklamationsret iht. købeloven, hvilket betyder, at du har 2 års reklamationsret. Dog ydes der 4 års reklamationsret, hvis en vare er købt med 2+2=4 års garantibevis. 2+2=4 års garantibeviser er en forlængelse af den almindelig reklamationsret iht. købeloven.

Det er dog en forudsætning, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid”, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden for to måneder efter at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes du straks efter modtagelse kontakte ilskøb, som angivet i din mail ved bestillingen af ordren.

Varereturnering: Bemærk, at ilskøb ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos ilskøb. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse eller faktura.

 

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel. Forhandleren, som har håndteret ordren, har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Du kan finde forhandlerens oplysninger i din ordrebekræftelse, som du modtog på den angivne mail ved tjek-ud-forløbet. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

 

Returnering

Når du, som forbruger, har givet forhandleren besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til den forhandler, varen blev leveret fra. Forhandlerens oplysninger fremgår af ordrebekræftelsen, som du har modtaget pr. mail.

Du skal selv betale for at returnere pakken, og det er også dig, der hæfter, hvis der opstår skade under transporten

Hvidevarer kan ikke returneres med post. Udgifterne for returnering af disse varer er individuelle afhængigt af produkttype dog max 5.000 kr. Dette aftales nærmere med forhandleren.

 

Varens stand ved retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Mangler den originale emballage, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet i forbindelse med returvarer

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker forhandleren det beløb, du hæfter for.

Forhandleren refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som forhandleren tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor forhandleren har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Forhandleren tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Forhandleren kan tilbageholde betalingen indtil denne har modtaget varen, medmindre du sender dokumentation for at have returneret den.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler i vores webshop. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Såfremt du fortryder dit køb, vil det være ilskøb, der vil håndtere din returnering. Vores kontaktoplysninger fremgår af din ordrebekræftelse, som du har modtaget på den oplyste mail ved tjek-ud-forløbet. Du kan enten returnere varen i vores butik eller aftale tilbagelevering med forhandleren. Aftales der tilbagelevering skal varen sendes ilskøb hvidevarer, Industrivænget 7-9, 3400 Hillerød mærker med retur af ordre nr. XXX.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når forhandleren har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
 

Fortrydelsesret i forbindelse med montering

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores platform med vores forhandlere.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du indgår aftalen med en af vores forhandlere. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.

I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret.

Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.

Hvis du har givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret. Det kan være følgende: materialer, arbejdstid, transporttid etc. Der vil maksimalt være tale om et beløb på 1.299 kr. per ydelse.

Fristen indebærer, at du har 14 dage, fra du indgår aftalen med en af vores forhandlere til at give denne besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til forhandleren, der har behandlet din ordre eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

Fortrydelsesretten gælder ikke

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet i forbindelse med fortrydelse af en vare

Såfremt du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Forhandleren, som behandler din ordre, refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor forhandleren har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Forhandleren tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Ønsker du at bestille en returlabel, GLS PakkeShop retur, hvor produktet skal indleveres i en GLS PakkeShop, kan priser ses nedenfor:

Små pakker 0 – 10 kg.: Pris 70 kr.

Større pakker 10 til 20 kg.: Pris 120 kr.

Større pakker over 20 kg.: Pris 150 kr.

– Ønsker du at bestille en retur kørsel af hvidevare, bedes du kontakte butikken for pris.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Ilskøb hvidevarer A.m.b.a. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores webshop, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.ilskob.dk er Ilskøb hvidevarer A.m.b.a.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan eksempelvis være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på salg@ilskob.dk.

Læs mere om vores persondatapolitik her.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte den forhandler, som leverede varen. Denne er oplyst i din ordrebekræftelse, som du har modtaget i din mail.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.05.21

Kontakt forhandler via formular

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Kontakt den forhandler, du har købt varen af. Det fremgår af din kvittering, som du har modtaget pr. mail ved købet. Du finder oplysningerne på os her.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

  • Date Format: DD dash MM dash YYYY
  • Date Format: DD dash MM dash YYYY
  • Udfyldes kun, hvis formularens indhold meddeles på papir
  • Udfyldes kun, hvis formularens indhold meddeles på papir